• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sämre kreditbetyg trots 3 avslutade lån

jobbigtnu

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Juli 2017
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Hej upptäckte idag att trots 100000 mindre i krediter och lån sedan förra uppdateringen så har mitt betyg försämrats från 2,1 till 2,7

Gick in med förhoppning att vara under 2 känns så surt.

Jobbar häcken av mig ca 16-17 timmar om dagen. Bara för att få rätsida på allt. Orkar snart inte mer har haft 42000 i månaden i fasta utgifter i lån klarat precis nu bara 33000 men varit tvungen att minska extrajobb så jag orkar. Så är med näsan över vattnet. Har typ 1000-2000 kvar till mat och andra utgifter varje månad.

Ville bara skriva av mig blev tokig på det sämre betyget....
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Hej, först och främst vill jag säga att det är inte förgäves som du har kämpat. Så tappa inte sucken nu.
Sen vill jag också säga att 2,7 är bra kreditbetyg!
Jag förstår att du hade förhoppningar på att det skulle bli ännu bättre när du minskat skuldbördan med 100 000 kr.
Men ditt betyg kommer förbättras. Ibland är det bättre att nolla krediter men inte avsluta dem. Det har tvistats lite om detta här på Forumet hur avslutade krediter, kontra nollade påverkar betyget så läs runt här om du är intresserad.

Kanske redan nästa månad kommer ditt betyg att förbättras.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Bra jobbat och hårt kämpat!
Betyget kommer att bli bättre. Ibland tar det bara lite extra tid.
Håll ut! Det lönar sig.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Kan bara hålla med föregående, grymt jobbat och tappa inte sugen.
Rätt vad det är så går uc ner. Har du utnyttjade krediter så lägg dina extra amorteringar där hellre än på lån. Då tror jag du kommer se hur betyget förbättras.
Har du sökt jämkning? Om inte så kanske du kan få några extra tusingar att amortera med. Sök på det här i forumet.
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Tyvärr eller kanske på sannolikhet så räknar ju UC på sannolikheten att du hamnar i betalningssvårigheter. Att du löser 100 000 från en månad till en annan påverkar dig positivt långsiktigt men det gör ju samtidigt att du har 100 000 mindre för att hantera utgifter. Korkat och idiotiskt ja! På samma sätt kan du få lägre kreditbetyg initialt av högre inkomst för du tenderar att spendera mer då.

Det är ju hål i huvudet kan man tycka men gissar att de har statistik och modeller som underbygger detta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp